Rebranding 1/3:
Twee ons
Rebranding
in de steigers

Het kriebelt bij twee ons. Er is een positieve onrust op de werkvloer geslopen. Tuurlijk: we krijgen binnenkort de sleutel van ons nieuwe pand. Maar toch, er is meer … Aan alles merken we dat het tijd is om de volgende stap te maken met ons bureau. Om meer te maken van ons eigen merk. Maar net zoals de schilder niet toekomt aan zijn eigen huis – en de tuinman niet aan zijn tuin – reserveren wij te weinig tijd voor ons eigen merk.

De kriebel wordt een heftige jeuk. Nauwelijks te weerstaan, dus het is tijd voor actie: twee ons gaat op de weegschaal. We gaan wikken en wegen. Kijken of ons eigen merk nog in balans is met wie we zijn. Weerspiegelt het nog onze aanpak en merkwaarden? Straalt het onze ambities nog uit en klopt het imago met onze gewenste identiteit. Kortom: zit de jas van twee ons nog als gegoten. Moeten we het misschien verstellen of – we durven het bijna niet hardop te zeggen – is het niet gewoon tijd voor een nieuwe?

Het zijn spannende, maar heel normale vragen. Want in feite zijn we hier dagelijks mee bezig voor onze eigen klanten. Maar nu we ze aan onszelf stellen, blijkt het een stuk lastiger. Gek, want niemand die ons beter kent dan wijzelf, zou je denken. Hoe spannend ook: ineens zijn we onze eigen klant. Een verdraaid lastige, kunnen we je zeggen. Want merkgedreven als we zijn, hebben we allemaal een mening over ons eigen twee ons. En als je aan ons merk komt, dan kom je aan ons. Met ieder zijn of haar eigen gevoelige plekken.

Onszelf als klant benoemen, blijkt een slimme zet. Het dwingt ons om een heldere vraagstelling te formuleren. Evenals concrete doelen en strakke, maar haalbare deadlines. Hiermee halen we de emotionele betrokkenheid en gevoeligheid van ons eigen merk. Het stelt ons in staat om de rebranding van twee ons rationeel en zakelijk te benaderen. Op basis van logica en zuivere, vakinhoudelijke argumenten. Vrij van nostalgische of persoonlijke gevoelens.

We gaan klantgericht aan de slag met twee ons … We staan officieel in de steigers! De jeuk maakt weer plaats voor positieve kriebels. Een gezonde dosis energie om door te pakken en iets moois neer te zetten.

Hoe dit traject eruitziet? Lees de blog rebranding 2/3

Bekijk ook

De klik met de klant is heilig

Tandem is een jaar jong, maar één van de drijvende krachten draait alweer vijftien jaar mee in het reclamevak. Paul Vissers startte met My-Design, schakelde door met Reclamemak(k)ers en daarna...

Netflix kijktip: de achtergrond van design

Netflix is door velen al heiligverklaard. Inderdaad: ook door ons. Zeker nu we massaal thuis zitten. Als creatieve vakidioten kunnen wij dan ook niet heen om een serie zoals Abstract:...

Vakmanschap van communicatie nu hard nodig!

Het coronavirus houdt de wereld in zijn greep. En de meningen over wat we wel en juist niet moeten doen, lopen nogal uiteen. Daarom is het vakmanschap van goede communicatie...

Omschakelen?

Wil je meer maken van je merk? Laat je gegevens achter en we nemen snel contact met je op.

    Vorige
    Tandem in één minuut