Rebranding 3/3:
Tandem is
Re-
branding
de naam

Yes! Na maandenlang lang sparren, een regen aan naamsuggesties, een speciaal aangemaakt app-groep die regelmatig ontplofte en veel eureka’s die tóch niet zo geniaal bleken, ligt er eindelijk een naam die bij alle collega’s direct een glimlach oplevert. Een naam die klopt van alle kanten. Die precies zegt wie we zijn. En het mooie is: de naam blijkt direct een bron van aanvullende ideeën. Van tekstuele doorvertalingen tot huisstijlelementen … Wat een mooie merknaam allemaal niet kan doen.

Tandem is de naam. Precies, zo’n rijtuig voor samen. Bureau en klant bijvoorbeeld. Je bepaalt samen koers, wie waar gaat zitten en hop: je stapt samen op. Eensgezind met de neuzen dezelfde kant op ga je als een krachtige twee-eenheid richting het doel. Elkaar versterkend, dankzij de ingenieuze mechaniek. En het mooie is: terwijl de één snelheid maakt, kan de ander het zich permitteren om de omgeving te scannen. Op zoek naar nieuwe kansen of slimme zijwegen.

Voel je ‘m? De klant-bureau-connectie in de merknaam Tandem? Kan niet missen, toch? Niets lijkt deze naam in de weg te staan. Maar toch. Om bewust de euforie wat te temperen, gaan we de naam Tandem het vuur aan de schenen leggen. De zwakke plekken opzoeken. We raadplegen ons netwerk om te onderzoeken wat anderen vinden van de naam en wat hún associaties zijn. Ook kijken we of er nog geschikte url’s beschikbaar zijn en zoeken we vooral redenen waarom we niet voor Tandem zouden kiezen.

De opbrengst van deze strenge sessie? Niets. Geen enkele tegenargument hield stand. Of eentje misschien: een enkeling had een oubollig gevoel bij Tandem. Maar dat is iets wat we in de vormgeving ruimschoots kunnen pareren. Ombuigen zelfs, tot een dynamische identiteit die helemaal anno nu is. Over vormgeving gesproken: we spreken af dat we nergens een fysieke Tandem willen zien in onze uitingen. Nooit. We zijn het gedachtengoed van Tandem en níét de fiets zelf.

Inmiddels zijn alle spinsels, overwegingen, animaties en andere content doorvertaald naar één sterke en uniforme identiteit. Het resultaat zie je hier. Ons trotse online domein waar veel nieuwe relaties kennismaken met ons merkgedreven bureau. Dus ja, reken maar dat we deze tot in puntjes hebben verzorgd. Het resultaat is he-le-maal Tandem … Zoals we altijd al voor ogen hadden.

Bekijk ook

De klik met de klant is heilig

Tandem is een jaar jong, maar één van de drijvende krachten draait alweer vijftien jaar mee in het reclamevak. Paul Vissers startte met My-Design, schakelde door met Reclamemak(k)ers en daarna...

Netflix kijktip: de achtergrond van design

Netflix is door velen al heiligverklaard. Inderdaad: ook door ons. Zeker nu we massaal thuis zitten. Als creatieve vakidioten kunnen wij dan ook niet heen om een serie zoals Abstract:...

Vakmanschap van communicatie nu hard nodig!

Het coronavirus houdt de wereld in zijn greep. En de meningen over wat we wel en juist niet moeten doen, lopen nogal uiteen. Daarom is het vakmanschap van goede communicatie...

Omschakelen?

Wil je meer maken van je merk? Laat je gegevens achter en we nemen snel contact met je op.

    Vorige
    Tandem in één minuut