Scoren
Let's E-A-T
met SEO?
Let’s E-A-T

Misschien heb je al eens gehoord van E-A-T. Het komt uit de koker van Google en is een belangrijk principe om hoog te scoren op basis van kwaliteit. Met andere woorden: het is de benaming voor wat Google belangrijk vindt waaraan een website moet voldoen.

E-A-T staat Expertise, Authoritativeness en Trustworthiness (in het Nederlands Expertise, Autoriteit en Betrouwbaarheid). We nemen je kort mee in deze begrippen.

Expertise

Google vindt het belangrijk dat je als afzender als expert wordt gezien. Dit betekent dat je content moet aansluiten bij de zeer specifieke informatiebehoefte van de bezoekers. En dat iemand die veel publiceert over een specifiek onderwerp door Google als specialist wordt gezien. Kortom: publiceer met regelmaat en kies gericht je specialisme.

Autoriteit

Google hanteert een duidelijke maatstaf om de autoriteit van een website te bepalen, namelijk de kwaliteit van andere website die linken naar jouw website. Bouwen aan je autoriteit doe je dus door te zorgen daarom dat je gepubliceerd wordt op gerenommeerde websites met een linkje naar jouw website. Let op: hierbij gaat het niet om kwantiteit, maar om links van kwalitatieve partijen.

Betrouwbaarheid

Er zijn diverse elementen die bijdragen aan de betrouwbaarheid van je website. Denk bijvoorbeeld aan een SSL certificaat (https://), uitgebreide contactgegevens op je website en goede reviews of referenties. In het geval van een webshop dragen ook een uitgebreide privacy policy en bijvoorbeeld een uitgebreide beschrijving van de retourpolicy bij aan je betrouwbaarheid.

Wil je meer weten over de aanpak van Google? Dan gaan we graag met je om tafel.

 

Let’s E-A-T!

Bekijk ook

Bloggen om te bloggen? Of om écht relevant te zijn als merk?

Tja, bloggen. Waarover dan? Waarom eigenlijk? En wat levert het me op? Weerhouden deze vragen jou om écht aan de slag te gaan? Dan vermoeden wij waar het pijnpunt zit....

De klik met de klant is heilig

Tandem is een jaar jong, maar één van de drijvende krachten draait alweer vijftien jaar mee in het reclamevak. Paul Vissers startte met My-Design, schakelde door met Reclamemak(k)ers en daarna...

Netflix kijktip: de achtergrond van design

Netflix is door velen al heiligverklaard. Inderdaad: ook door ons. Zeker nu we massaal thuis zitten. Als creatieve vakidioten kunnen wij dan ook niet heen om een serie zoals Abstract:...

Omschakelen?

Wil je meer maken van je merk? Laat je gegevens achter en we nemen snel contact met je op.


    Vorige