Stockyplocky BV,
Stock 
fotos
voor al uw clichés

Toegegeven: stockfoto’s hebben zo hun voordelen. Ze zijn goedkoop, de keuze is reuze en het is de makkelijkste manier om aan beeldcontent te komen. Maar hoe groot de verleiding ook is om direct te grijpen naar de beeldbank: stockfoto’s zijn lang niet altijd de juiste oplossing. Integendeel …

Hoewel elke situatie, toepassing en stockfoto op zich staat, hanteren we bij Tandem een duidelijke stelregel. We gebruiken géén gratis stockfoto’s wanneer ze direct je merk of organisatie representeren. Zoeken we naar beeldmateriaal dat veel minder toonaangevend is in je communicatie? Dan kan stockfotografie bijzonder welkom zijn. Beide voorbeelden lichten we even toe ….

 

Door: Lieke van Baalen
Datum: 14 januari 2020

Je identiteit presenteren? Blijf weg van stockfotografie
Veel bedrijven gebruiken stockfoto’s vanwege het gemak en een beperkte budget. Deze foto’s gebruiken ze om hun dienstverlening uit te beelden. Of zelfs hun personeel. Hierbij valt de keus uit de beeldbank al snel op modellen die je letterlijk door een ringetje kunt halen. Met bleekwitte tanden en een strakgetrokken huid. Dergelijke foto’s zijn de overtreffende trap van Amerikaanse perfectie. ‘Stockyplocky’ noemen we dat. En hoe strak de foto’s ook zijn: je doet je organisatie er tekort mee.

De puurheid van je personeel, het unieke van je bedrijfsimago … Mensen willen het échte gezicht achter je bedrijf zien. En daar ga je volledig aan voorbij met een gelikt plaatje dat niemand gelooft. Bovendien loop je een groot risico dat deze foto vroeg of laat ook gebruikt wordt door een bedrijf om de hoek. Of erger nog: je concurrent.

Nog meer Stockyplocky voorbeelden?
Vaak zien we clichébeelden die de kernwaarden van een bedrijf uitbeelden. Je kent ze vast wel … een dollarbiljet in een spaarvarken, een high-five boven een clean desk, twee duimen in een helderblauwe lucht met prachtig schaapjeswolken, een vitale senior met een volle bos zilver haar … grote clichés en dus allesbehalve onderscheidend.

Ondersteunende foto’s nodig? lang leven stockfoto’s!

Het tegendeel dan: stockfoto’s kunnen ook bijzonder welkom zijn. Vaak in een puur ondersteunende rol, zoals een landschap dat dient als achtergrond voor een productfoto. Of een stockbeeld dat je opknipt om fragmenten uit te gebruiken.

Zelf maken we er regelmatig dankbaar gebruik, zoals je hierboven ziet. Inderdaad: puur vanwege de voorbeelden die we al eerder noemden: het is goedkoop, makkelijk en als je goed zoekt, is vrijwel alles vindbaar. En zolang je de foto’s subtiel en juist gebruikt, zal niemand het opvallen. En dan ben je gewoon authentiek. En geen cliché Stockyplocky B.V.

Bekijk ook

Scoren met SEO? Let’s E-A-T

Misschien heb je al eens gehoord van E-A-T. Het komt uit de koker van Google en is een belangrijk principe om hoog te scoren op basis van kwaliteit. Met andere...

Bloggen om te bloggen? Of om écht relevant te zijn als merk?

Tja, bloggen. Waarover dan? Waarom eigenlijk? En wat levert het me op? Weerhouden deze vragen jou om écht aan de slag te gaan? Dan vermoeden wij waar het pijnpunt zit....

De klik met de klant is heilig

Tandem is een jaar jong, maar één van de drijvende krachten draait alweer vijftien jaar mee in het reclamevak. Paul Vissers startte met My-Design, schakelde door met Reclamemak(k)ers en daarna...

Omschakelen?

Wil je meer maken van je merk? Laat je gegevens achter en we nemen snel contact met je op.


    Vorige