Chiropractie Uden-Veghel

Chiropractie
Uden-Veghel
Van corporate identity
tot content

Een opvallend feitje: bij fysieke klachten gaan de meeste Amerikanen naar de chiropractor. Nederlanders niet, zij bellen veelal de fysiotherapeut. Dat betekent dat je als chiropractor in Nederland twee uitdagingen hebt. Zorg ten eerste dat een patiënt chiropractie verkiest boven fysiotherapie. En daarna dat ze jou bellen en niet een andere behandelpraktijk. Deze tweeledige uitdaging vraagt om slimme communicatie, beseften ze bij Chiropractie Uden-Veghel.

Chiropractie Uden-Veghel is een nog vrij jonge praktijk. Met specialisten die letterlijk de fijne kneepjes van hun vak verstaan. Voor de kneepjes van het communicatievak vertrouwen ze op de creativiteit van Tandem.

De vraag

Positioneer Chiropractie Uden-Veghel als hét adres in de regio voor fysieke klachten.

De oplossing

Een unieke identiteit, een rijk gevulde website en een contentplan.

Het Tandemeffect

Een groeiend klantenbestand, dankzij laagdrempelige en uitnodigende communicatie.

Positionering van je praktijk, maar ook van je vak

De eerste logische stap naar een herkenbare identiteit, is een heldere positionering. Een merkstatement voor Chiropractie Uden-Veghel, maar ook voor de gezondheidsdiscipline in het algemeen. Want veel mensen hebben de klok horen luiden over Chiropractie, maar weten het fijne er niet van. Met als gevolg dat ze de veilige weg kiezen richting de vertrouwde fysiotherapeut.

Wat de doelgroep nodig heeft? Het juiste duwtje in de rug. En laat dat duwtje nou net één van de veelvoorkomende behandelingen zijn waarmee Chiropractoren hun klanten helpen. Daarmee is een merkbelofte geboren: Chiropractie Uden-Veghel, het juiste duwtje in de rug.

Identiteit van top tot teen

De merkpositie wordt ondersteund met een unieke beeldtaal. Naast het logo – met gepersonaliseerde, ‘opgewekte’ ruggenwervels – heeft elke behandeling een eigen icoon gekregen. In totaal 35 stuks. Dankzij deze functionele en vriendelijke beeldelementen presenteert Chiropractie Uden-Veghel zich met een eigen gezicht in de markt.

In topvorm, dankzij gerichte content

De identiteit is een goede eerste stap, maar vorm kan niet zonder inhoud. Daarom hebben we ingezet op een website die rijk is aan content. Met waardevolle informatie voor iedereen die kampt met lichamelijke klachten. Zo komt elke klacht uitgebreid aan bod, inclusief symptomen en een behandelplan. Slim om je als echte specialist te presenteren, maar ook om hoog te scoren op Google. Zeker als je ook nog eens slim je (zoek)woorden kiest en de metadata inricht.

Het juiste duwtje in de rug voor meer traffic

Met de nieuwe website staat de ruggengraat van de communicatie voor Chiropractie Uden-Veghel. Maar ook deze heeft het juiste duwtje nodig, zodat de traffic naar de website – en uiteindelijk naar de behandelpraktijk – op gang komt. Tandem gaf de aanzet met een contentplan. Een plan dat Chiropractie Uden-Veghel praktische handvatten en inzichten geeft om zelf aan de slag te gaan met het realiseren en delen van waardevolle content. Zowel qua inhoud als stijl, zodat ze structureel en herkenbaar bouwen aan meer naamsbekendheid en een groeiend klantenbestand.

Online zaaien, offline oogsten

Met je merkcommunicatie in topconditie komen de resultaten vanzelf. De aanwas van nieuwe patiënten groeide snel na de livegang. Opmerkelijk, als je bedenkt dat de site live ging toen contactberoepen even niet uitgevoerd mochten worden vanwege Covid-19. “Juist in die periode bleken onze online activiteiten goud waard. Bovendien weten mensen de laagdrempelige content en frisse stijl te waarderen. Het geeft ze het juiste duwtje op weg naar onze praktijk.” Aldus een tevreden en drukbezette Mark Bevers van Chiropractie Uden-Veghel.

Bekijk ook

Lokhoff

SBA Flex

Tapijtcentrum: cross-mediaal naar meer winkeltraffic

Omschakelen?

Wil je meer maken van je merk? Laat je gegevens achter en we nemen snel contact met je op.


    Vorige