Fun Run Gemert

#eventcommunicatie#character-design#content

AH
Family
Challenge

Eventcommunicatie
en -activatie voor
Fun Run Gemert

Waar een klein dorp groot in kan zijn? In gemoedelijkheid, saamhorigheid en samen de schouders eronder zetten. In Gemert komen al deze aspecten samen tijdens de Fun Run, een jaarlijkse obstacle run. Een actief dorpsfeest dat in het teken staat van bouwen op elkaar, van samen optrekken en van beweging. Tandem is al vanaf de oprichting actief betrokken bij het tweedaags evenement. En de afgelopen jaren kreeg het ook een activerende opdracht mee: zorg dat er een run ontstaat op de tickets voor de Family Challenge, het familie-onderdeel van de Fun Run.

De vraag

Ontwikkel een promotiecampagne voor de Fun Run ‘Family Challenge’

De oplossing

Een partnership met Albert Heijn Gemert, een passend karakter uitgerold in een spaaractie en instore communicatie.

Het Tandemeffect

Zegel sparend Gemert in de ban van het dorpsfeest

Albert Heijn Gemert Family Challenge

Met de Family Challenge richt de Fun Run zich vooral op kinderen en hun gezin. Met deze doelgroep in gedachte is er met de organisatie actief gezocht naar een passende sponsor die zich aan het evenement wil binden. In Albert Heijn Gemert zagen we de ideale partner om de run te promoten. Vooral omdat deze plek dagelijks door zowel kinderen als ouders wordt bezocht.

Character design

We zijn ervan overtuigd dat de trigger om deel te nemen begint bij het enthousiasme van de kinderen. Hun animo zal aanstekelijk werken op ouders, die de daadwerkelijke inschrijving doen. Vanuit dit inzicht ontwikkelde Tandem een karakter om kinderen warm te maken voor de Family Challenge. Aangenaam: Funny, de Fun Run Bunny.

Instore communicatie

Funny is net als een kind: het heeft de kinderlijke bevlogenheid, is een tikkeltje onstuimig en bijzonder beweeglijk. Het bewijs hiervan vind je in de aanwezigheid van Funny in de Albert Heyn. Al hangend in de appelkisten, voetsporen richting de wortels en snoepend bij het andere fruit. Kortom: Funny hamstert vitaminen voor een succesvolle run en inspireert kinderen om zijn voorbeeld te volgen. Mochten winkelbezoekers Funny toch nog gemist hebben, dan komen ze hem tegen bij het beurtbalkje, de zeildoeken of kassaborden. Met als eindstation natuurlijk de vriendelijke kassière die vraagt of je meespaart voor de Family Run.

Het Tandemeffect

Het mes snijdt aan twee kanten bij deze gerichte spaaractie. De dagelijkse zichtbaarheid zorgde ervoor dat het dorp warm liep voor de Fun Run. Bovendien deed de Albert Heijn prima zaken dankzij de grote toeloop van sparend Gemert.

Bekijk ook

Lokhoff

SBA Flex

Tapijtcentrum: cross-mediaal naar meer winkeltraffic

Omschakelen?

Wil je meer maken van je merk? Laat je gegevens achter en we nemen snel contact met je op.


    Vorige