Online campagne DASmakkelijk

Online
campagne
DASmakkelijk

Een onderscheidende identiteit en een heldere website zijn een prima basis voor een sterk merk. Maar het wordt pas interessant met een slimme, online strategie. Een gericht plan om je doelgroep te bereiken. Op het juiste moment, op de juiste plaats en met de juiste boodschap. Met minimale middelen en een maximaal resultaat. Zoals we onlangs voor DASmakkelijk deden …

De vraag

Zorg voor meer bekendheid van het DAS (Dynamisch AankoopSysteem) en DASmakkelijk en vergroot de database met potentiële klanten.

De oplossing

Een online campagne, met de kennis en kunde van DASmakkelijk als pijlers.

Het Tandemeffect

Top of mind awareness in een nichemarkt voor de marktleider in DAS’sen.

Voor de leek is het werk van DASmakkelijk geen alledaagse materie. Kortweg biedt DASmakkelijk haar klanten gemak, tijdwinst en een beter product- en dienstenaanbod in complexe aanbestedingsprocessen. Enerzijds dankzij de mogelijkheden van het Dynamisch Aankoop Systeem (DAS), anderzijds dankzij al het werk dat DASmakkelijk haar klanten uit handen neemt bij de inzet van dit systeem.

Bouwen aan de basis

Het DAS bestaat al enkele jaren, maar is nog allerminst een begrip bij veel (overheids)instellingen. Dat maakt de communicatiedoelstelling van DASmakkelijk tweeledig. Ten eerste moet de lezer overtuigd worden van deze effectieve manier van aanbesteden. Daarnaast moet DASmakkelijk gepositioneerd worden als de dienstverlenende autoriteit op dit gebied.

Met een nieuwe identiteit en website legde Tandem al eerder de basis om de kracht van DASmakkelijk te etaleren. Uitstekende bouwstenen om op verder te bouwen met een online campagne.

In samenwerking met onze partner Online Klik ontwikkelde we een effectieve online campagne om conversies te scoren.
De campagne bestaat uit LinkedIn-berichten, Google Ads en Display Ads die inspelen op de complexiteit van het traditionele aanbesteden. Concrete vraagstukken die leven bij de doelgroep. Het doel: mensen die nu nog aanbesteden via de traditionele en tijdrovende raamovereenkomst, wijzen op het gemak van het DAS en de waarde daarvan voor hun organisatie.

Alle social uitingen leiden naar een landingspagina waar bezoekers een whitepaper kunnen downloaden. Hierin staat stap voor stap uitgelegd hoe het DAS werkt. Waardevolle informatie voor inkopers van bijvoorbeeld gemeenten, scholen en zorginstellingen. De winst voor DASmakkelijk: de markt raakt bekend met het DAS, terwijl de database van DASmakkelijk zich vult met potentiële klanten om in de toekomst mee te communiceren.

De volgende stap: klantervaringen als springplank

De whitepaper is het juiste middel om het DAS inhoudelijk te introduceren bij de markt. De volgende stap in de funnel is het overtuigen van de doelgroep met praktijkvoorbeelden. Instellingen die al gebruikmaken van het DAS en van de diensten van DASmakkelijk. Hun positieve ervaringen vormen de springplank voor geïnteresseerden om contact op te nemen met DASmakkelijk voor een kennismaking.

Ook rondom de klantcases, oftewel de “Succescases” hebben we alle relevante media in stelling gebracht om zoveel mogelijk potentiële gebruikers te bereiken. Een effectieve aanpak, waarbij we a la minute kunnen bijsturen in de campagne, dankzij het directe inzicht in de kliks op deze berichten. Da’s makkelijk, maar vooral erg effectief communiceren.

De resultaten

  • Tientallen kwalitatieve leads per maand
  • Maandelijks een stijgende lijn en groene percentages: meer leads, goedkopere kosten per lead en een hoger voltooiingspercentage in de funnel ‘ad > formulier > whitepaper download’
  • Veel naamsbekendheid en top of mind awareness in een nichemarkt voor de marktleider in DAS’sen

Bekijk ook

Lokhoff

SBA Flex

Tapijtcentrum: cross-mediaal naar meer winkeltraffic

Omschakelen?

Wil je meer maken van je merk? Laat je gegevens achter en we nemen snel contact met je op.


    Vorige